Coraz więcej możemy usłyszeć o firmach, które generują leady przez landing page i nawołanie do akcji lub rozmowy telefoniczne dla swoich zleceniodawców. Dobrym przykładem mogą być firmy transportowe albo firmy finansowe, które korzystają z takich usług. Jest to usługa coraz bardziej popularna z tego względu, że cena za usługę uzależniona jest od efektów prowadzonych działań.
Dzięki temu nikt nie kupuje przysłowiowego kota w worku. Można podpisać umowę przykładowo. na 50 wygenerowanych leadów w każdym miesiącu. Taka liczba stałych klientów dla nowej firmy to w rzeczywistości spora liczba. Dzięki temu można skupić się w pełni na sprzedaży usług lub produktów, a nie poszukiwaniu osób, które będą zainteresowane naszą ofertą. Obecnie wiele firm marketingowych pozyskuje klientów za sprawą reklam w internecie. Obecnie to jeden z najbardziej skutecznych możliwości, jeżeli chodzi o szybkie pozyskiwanie leadów. świetnie w tym temacie testuje się Facebook Pixel, a zatem coś, dzięki czemu ewentualni klienci zostawiają własne dane. Na stronie klienta wystarczy wprowadzić kody remarketingowe, ażeby pozyskiwać klientów z internetu. Jeżeli wszystko pójdzie bardzo dobrze, to nawet dwa tygodnie mogą wystarczyć na to, by prowadzone działania przyniosły oczekiwany efekt. A wynikiem mogą być zwyczajnie umowy z nowymi kontrahentami. Warto wspomnieć, że takie działania reklamowo-marketingowe, które są nastawione na generowanie potencjalnych klientów można tak faktycznie prowadzić na wielu frontach. Począwszy od reklam w Mediach społecznościowych, przez zastosowanie sieci partnerskich, a na fachowym call center kończąc. W tym wszystkim warto mieć na uwadze o jakości pozyskiwanych leadów. Nie wszystkie firmy niestety działają w tej branży zupełnie sumiennie, tak jak powinny. Zdarzają się sytuację, kiedy to klienci na landing page są sztucznie nabijani albo po prostu zdobyte kontakty w formie leadów w ogóle nie są dopasowane do naszej targetowej grupy. W takim przypadku powinniśmy przeanalizować przemianę firmy, która będzie dla profesjonalne usługi określane jako pozyskiwanie leadów dla firm lub leady dla klientów prywatnych.
Zobacz także: handlowiec.