Aktywność marketingowa w internecie wymaga od nas zachowania adekwatnej dozy czujności. Prowadzenie reklamy w sposób nieodpowiedzialny naraża nas nie tylko na kontrowersję, niemniej jednak też utratę odpowiedniego wizerunku w oczach potencjalnych klientów. Decydując się na metodę reklamy witryny internetowej jaką jest pozycjonowanie stron musimy pamiętać o wielu zmiennych wpływających na ostateczny efekt oraz reputację we własnejej branży.
Jak przeprowadzić research, by mieć pewność, że opracowujemy wszystko prawidłowo?Kiedy zaczynamy rozważać upowszechnienie za pośrednictwem wyszukiwarki Google dobrym pomysłem będzie sięgnięcie po poradę specjalisty. Wielu z nich prowadzi blogi, na których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Usługi takich osób są z reguły wyższej jakości, ale przez to bywają znacznie droższe od tych mniej popularnych. Warto jednak pamiętać o ich stronach jako rzetelnych i sprawdzonych źródłach wiedzy. Możemy obsługiwać je w ramach posiłkowania się przy samodzielnym pozycjonowaniu czy przy weryfikowaniu aktywnościpodjętych przez kogoś.Na czym polegałby research przy wybieraniu specjalisty SEO? Po pierwsze sprawdźmy ceny. Jeżeli te są podejrzanie niskie, a witryna internetowa wykonawcy nie przypomina tej zgodnej z obecnymi trendami to najpewniej powinniśmy pominąć taką osobę i przejść dalej. Wysokie ceny są częstym trikiem stosowanym przez średniej wielkości agencje, które liczą na swoisty brak orientacji swoich klientów. Należy mieć na uwadze koszty związane z poszczególnymi działaniami i jeżeli już nie mamy pewności to najlepiej wypytać o nie osobiście. Cena podstawowej optymalizacji z reguły waha się w granicach 500 – 5000 zł (górna stawka dla dużych witryn internetowych).Pamiętajmy, że nie każdą stronę pozycjonuje się w ten sam sposób. Cel pozycjonowania może być skrajnie różny. Przykładowo lokalnie działający butik raczej nie będzie potrzebował solidnego PR-u, by odnaleźć się pod lokalnymi frazami. Tutaj często wystarczy obecność na mapach, w usłudze Google Moja Firma i na wortalach z informacjami turystycznymi. Innym przypadkiem są sklepy internetowe, gdzie najczęściej konieczna jest współpraca z innymi firmami prowadzącymi działalność o zbliżonym charakterze dla pozyskania linków. Gdy prowadzimy bloga najrozsądniejszym pomysłem jest skupienie się na wartościowych treściach, które usatysfakcjonują naszych użytkowników i spotkają się z pozytywnym feedbackiem. Sprawdź tutaj: SEO sklep.