Kalendarze stanowią bardzo przydatny gadżet, który jest nieodzownym elementem każdego biura czy zakładu pracy. Mimo narastającej liczby dostępnych elektronicznych wersji tradycyjny papierowy kalendarz wciąż jest jest coraz częściej wybierany. Warto zatem dowiedzieć kilku rzeczy na jego temat.
Kalendarze – jakie charakteryzuje się rodzaje?
Występuje kilka głównych rodzajów kalendarzy. Są to wszystkim dobrze znane kalendarze ścienne. Zalicza się do tej grupy kalendarze plakatowe oraz składane np bardzo popularne kalendarze trójdzielne. Jest to kalendarz, w którym kalendarium jest podzielone na trzy części: miesiąc poprzedni, następny a także znajdujący się pośród nimi miesiąc aktualny. Taki układ jest bardzo przejrzysty. Prócz tego, kartki z miesiącami zawierają dużo wolnej powierzchni na prowadzenie zapisków. To znacznie zwiększa użyteczność takiego kalendarza.
Oprócz kalendarzy zastosowanych na ścianę odróżnia się też kalendarze biurkowe, które mogą posiadać postać stojącą lub leżącą. Innym rodzajem, który także cieszy się dużym zainteresowaniem jest kalendarz książkowy, który może występować jako kalendarz kieszonkowy albo indywidualny. Kalendarz indywidualny standardowo występuje w dwóch formatach, a mianowicie A4 i mniejszym A5. Na życzenie klienta realizowane są też kalendarze w niestandardowych formatach.
Kalendarz trójdzielny a marketing firmy
Trzeba zacząć od tego, że gadżety reklamowe są bardzo często stosowaną przez firmy promocją. W tej roli świetnie się sprawdzają kalendarze, które są praktyczne i funkcjonalne. A to właśnie efektywność jest jedną z najważniejszych cech gadżetu reklamowego. Przedmiot, który nie jest używany, nie reklamuje. Warto zatem wybierając gadżet reklamowy dla klienta, wziąć pod uwagę kalendarz trójdzielny dla firm. Taki kalendarz z logo naszej firmy może bez wątpienia ozdabiać nasze biuro, warsztat czy zakład pracy.
Kalendarze trójdzielne składają się z kilku priorytetowych elementów. Oprócz kalendarium jest jeszcze tak zwana główka, czyli górna część przeznaczona na nadruk reklamowy oraz dolna część nazywana stopką, w której najczęściej umieszcza się dane kontaktowe. Część górna powinna być zapełniona tekstem reklamową. Na prawdę często wybieranym rozwiązaniem są kalendarze trójdzielne z zdjęciami nawiązującymi do firmy.
Zobacz: kalendarze trójdzielne z zdjęciami.