W działaniach marketingowych priorytetową rolę odgrywa interesujące i zwracające uwagę przedstawienie firmy oraz jej oferty. Do tego przeznaczone są katalogi firmowe. Mogą być przygotowane w dowolnym formacie, choćby standardowy A4 sprawdza się najlepiej.
Zbyt mały format wpływa na jakość fotografii, oprócz tego zwiększa objętość, a nikt nie pragnie jako oferty otrzymać wielostronicowej książki do czytania. W związku z tym najczęściej stosowany jest właśnie format A4, który umożliwia też proste powielanie kopii za pomocą zwyczajnych biurowych drukarek.
Katalogi reklamowe – co należy wiedzieć?
Aby folder reklamowy skutecznie zachęcał do skorzystania z usług naszego biznesu, musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim musi być ze starannością zaprojektowany. Istotne, aby projekt miał indywidualny charakter wpisujący się w wizerunek firmy. Elementy identyfikacji wizualnej, tj. logo czy nazwa, powinny być należycie wyeksponowane. Należy pamiętać, że foldery reklamowe są wizytówką naszego biznesu. Powinny świadczyć o naszym profesjonalizmie i otwartości na potrzeby klienta.
Estetyczna szata graficzna oraz przejrzysty czytelny układ to jednak nie wszystko. Kluczowa w odbiorze folderu reklamowego jest jakość jego wykończenia. Folder firmowy powinien być stworzony z materiałów najwyższej jakości. Takie podejście będzie świadczyło o naszym szacunku wobec klienta oraz pragnienia nawiązania relacji biznesowych. Warto więc wybierać materiały odznaczające się trwałością oraz wysoką estetyką. Na rynku dostępnych jest wiele różnorakich rodzajów papierów ozdobnych. Papier zastosowany na folder reklamujący propozycję firmy powinien posiadać odpowiednią gramaturę. Gruby papier jest wytrzymały na zniszczenie oraz daje wrażenie solidności, co oczywiście przekłada się na pozytywne złudzenie. Co równie istotne, katalogi powinny być zrobione z najwyższą starannością, co znaczy również stosowanie ulepszeń. Odpowiedni efekt wizualny zapewnia uszlachetnienie okładki za pomocą tłoczenia. A przy tym warto zastosować folię ochroną, która zabezpiecza kartki przed poplamieniem i daje interesujący efekt wizualny. Dla podkreślenia wagi niektórych elementów graficznych, na przykład logo, można wykorzystać technikę punktowego nakładania lakieru. W ten sposób zostają wyeksponowane bardzo ważne elementy.
Warto sprawdzić: również zobacz.