Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu a także reklamy. Właściwie każdy przedsiębiorca powinien uprzytamnić sobie, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe a także efekt handlowy. Warto zatem dołożyć starań, aby tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób fachowy oraz kompleksowy.
Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych wyników dystrybucji. Warto zatem inwestować w rozwiązania tj. księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co powinno się mieć świadomość tego?
Identyfikacja wizualna firmy to kolekcja elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego oraz spójnego wizerunku firmy. Jednakże księga identyfikacji wizualnej to kolekcja zasad oraz reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach oraz ustaleniach. Z księgi znaku dowiemy się między innymi w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, takie jak logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy oraz logotypem stoiska handlowe czy targowe. A przy tym, księga znaku dostarcza też informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak też w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam także informacje dotyczące stosowania kolorystyki firmowej, na przykład na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych albo promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej lub papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach różnego rodzaju. Tyczy się to również materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, tj. kalendarze czy długopisy. Jest to istotny element zaprojektowania spójnego a także jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności firmy a także marki. Warto mieć na uwadze, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to podstawowy szczegół w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak również w procesie zdobywania nowych klientów. Warto więc dołożyć starań, ażeby księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób profesjonalny oraz rozbudowany.
Źródło: sprawdź jak działa księga identyfikacji wizualnej