Marketing i reklama

Jak zaprojektować logo

Branding to inwestycje, które potrzebne są w każdej firmie, niezależnie od jej obrotów i wielkości. Nawet małe firmy mają szansę bardziej się rozwinąć dzięki działaniom reklamowym. Branding polega na tym, aby tworzyć pomiędzy odbiorców, czyli klientów, taki wizerunek firmy, aby chcieli być z nią identyfikowani: nabywać produkty, nosić ubrania danego producenta, czy jeść żywność, którą produkuje.

Przy dobrze prowadzonym brandingu klient kupuje nie tylko dlatego, że potrzebuje, ale też dlatego że pragnie być częścią firmy. Specjaliści uważają, że sukces marki mierzy się nie tylko tym, jakie zyski przynosi, ale również tym, jak bardzo jest popularna i polecana. Jeżeli już klienci są zadowoleni, a to można łatwo zmierzyć, sklep, czy firma będzie mnożyć zyski. Agencja reklamowa buduje system identyfikacji wizualnej dla każdej, nawet małej, marki. Składają się na nią: paleta kolorystyczna, logo, czasami sposób pokazywania się w reklamach. Gdy kampania odniesie sukces, klienci szybko zaczną kojarzyć markę już po zobaczeniu barw, które budują jej logo. Wybór logo to fantastycznie istotna sprawa, zwykle projektowanie logo także wykonują specjaliści. Jest tak dlatego, ażeby zbudowany wizerunek był perfekcyjny i gwarantował sukces. Nierzadko zdarza się, że marki po latach bycia na rynku zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, chcą odświeżyć swój wizerunek. Dla agencji jest to czasami o wiele bardziej trudne i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Wtedy takie działania trzeba w jakiś sposób uzasadnić. Odbiorcy muszą wiedzieć, po co firma się zmienia i co woli w ten sposób osiągnąć. Rebranding to doskonała okazja na rozpowszechnienie o zdobycie nowych klientów. Czasem dzięki niemu firmy otwierają się na nowych klientów, czyli inne grupy wiekowe klientów. Działania agencji w każdym momencie mają charakter długofalowy. Oznacza to, że nie można mówić o sukcesie po tygodniu czy dwóch. Należy minimum pół roku regularnych działań, ażeby mówić o sukcesie dla danej marki.

Sprawdź: branding warszawa.