Marketing i reklama

Gdzie pozyskać leady

W dobie kryzysu sporo firma zastanawia się, jak zwiększyć sprzedaż. Mimo tego, że sytuacja na rynku nie jest lekka, istnieje parę sposobności na to, by zatrzymać teraźniejszych klientów i przyciągnąć zupełnie nowych. Choćby pozyskiwanie klientów nie jest proste i może być kosztowne, warto wydać firmowe pieniądze na to, ażeby wróciły do nas w postaci nowych zamówień.

Jak pozyskiwać nowych klientów? Można organizować akcje promocyjne w social media. Oferować klientom jakiś produkt za darmo, ażeby w późniejszym czasie wrócili po inne produkty i chcieli za nie zapłacić. Dla właścicieli dużych firm może się to wcale nie okazać tak efektywne, jakby tego chcieli. I szukają klientów na zupełnie innym kierunku. Wynajmują call center, które pozyskuje dla nich leady. Przy zastosowaniu technik telemarketingu pracownicy call center dzwonią do potencjalnych zainteresowanych i oferują im dokładnie sprecyzowane produkty. Zajmują się także badaniem ich potrzeb zakupowych. Jeżeli już są zbieżne, przynajmniej częściowo z ofertą firmy, kontakty do takich osób przekazywane są handlowcom, którzy zajmują się przedstawianiem oferty. Inną metodą na uzyskanie klientów i nawiązanie nowych relacji biznesowych jest cold mailing. To technika pokrewna z tym, co prezentuje telemarketing i polega na tym, że wysyła się spersonalizowane maile do ewentualnych odbiorców. Misją takiej kampanii marketingowej jest nawiązanie w całości nowych relacji handlowych, czy biznesowych. Zwykle najprościej mówiąc zadaniem cold mailingu jest sprzedaż jakiejś usługi albo produktu. Zimny mail jest pierwszą próbą kontaktu z nowym klientem, zatem istotne jest, aby w prawidłowy sposób sformułować taką wiadomość. Zgodnie z prawem takie e-maile wolno wysyłać tylko do osób, których adresy e-mail pozyskało się w legalny sposób. Taki mail nie zawiera w sobie konkretnej oferty. Jest tylko próbą nawiązania relacji i pytaniem o to, czy ktoś preferuje taką ofertę otrzymać. Cold mailing i telemarketing to 2 najpopularniejsze i równocześnie najtańsze formy pozyskiwania nowych klientów.

Źródło informacji: lead.