Budownictwo i architektura

Projekt sklepu spożywczego – droga pożarowa

To, ile kosztuje projektowanie sklepów zależy od kilku czynników. W dużej mierze cena wynika z tego, jaka jest powierzchnia lokalu, który należy urządzić i zaadaptować na sklep. Zdarza się, że duży, ale ustawny lokal łatwiej zaprojektować, niż nieduży lokal, w którym trudno będzie wszystko zmieścić bez kombinowania.

Potem cena uzależniona jest od tego, jaki sklep powinno się zaprojektować. Na przykład projekt sklepu mięsnego będzie tańszy niż projekt cukierni, w którym trzeba uwzględnić także to, że kupujący będą chcieli coś zjeść na miejscu. Trzeba zatem zorganizować powierzchnię na stoliki i krzesła. Do tego również należy zaprojektować toaletę dla gości. Czas oczekiwania na projekt ustalany jest osobiście dla każdego klienta. Jeżeli biuro projektowe ma na prawdę dużo zleceń, trzeba będzie poczekać dłużej. Jeżeli projektantowi trzeba dostarczyć więcej informacji, np. na temat tego, jaki remont można przeprowadzić w wynajmowanym lokalu, również czas oczekiwania może się wydłużyć. W praktyce samo wymyślenie i rozrysowanie projektu wraz z obliczeniami może zająć mniej więcej 2-3 tygodni. Powinno się dodatkowo pamiętać, że na prawdę bardzo często projektant oprócz tego, że zajmuje się tworzeniem projektów sklepów, doradzoraz w zakresie już gotowych aranżacji. Może chociażby brać udział w zmianach, które ktoś woli po kilku latach wprowadzić. Projektant może je konsultować lub pomagać wymyślić koncepcję sklepu na nowo. Indywidualne projekty są dość drogie, jeżeli już ktoś wybierze gotowy projekt i powinno się w przyszłości jedynie go zaadaptować do konkretnego lokalu, na pewno usługa będzie tańsza. Projekty pomieszczeń sklepów mogą zawierać wyłącznie informację o tym, jak rozmieścić poszczególne półki. Ale kompleksowa usługa zawieroraz wyselekcjonowanie kolorystyczny, przykładowo. dostosowanie koloru blatów do podłóg albo wystrój okien i rozmieszczenie dekoracji. To wszystko spowoduje, że sklep lub lokal będzie przyciągać klientów. Klienci oznaczają zyski, ale najpierw trzeba zainwestować – w projekt, w wykonanie projektu i wyposażenie sklepu w towar, który kupią następnie klienci.

Zobacz także: projekt sklepu mięsnego.